کارگاه آموزشی استراتژی و برنامه های صادراتی (ویژه کانی غیر فلزی) پرینت صفحه ارسال لینک به دوستان

کارگاه آموزشی استراتژی و برنامه های صادراتی (ویژه کانی غیر فلزی)



شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که در اندیشه گسترش بازارهای بین‌المللی برای محصول یا خدمات خود هستند، باید ابتدا در مورد ورود به بازار صادرات به قطعیت برسند و سپس در مورد انتخاب مقاصد صادراتی و روش‌های انجام صادرات به مقاصد تعیین شده، جمع‌بندی لازم را به عمل آورند. باید توجه داشت که بازاریابی صادرات، تنها به معنی شناسایی خریداران یا واردکنندگان کشور مقصد و ترغیب آن ها به ارائه سفارش خرید نیست. بازاریابی صادرات در حقیقت مترادف با اجرای دقیق فرآیند تدوین شده در قالب یک استراتژی بازاریابی با هدف کسب موفقیت در بازارهای بین‌المللی می‌باشد. به عقیده برخی کارشناسان دلیل ناکامی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در ورود به عرصه صادرات یا عدم موفقیت آنها در حفظ و گسترش بازارهای بین‌المللی برای محصولات یا خدمات، فقدان برنامه اجرایی برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی بنگاه یا شرکت می‌باشد. از این رو شاید بتوان گفت کلید حل معما، یافتن پاسخی برای این پرسش است که برنامه اجرایی برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی چیست. برنامه اجرایی برای پیاده‌سازی استراتژی بازاریابی، دربرگیرنده مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه بازاریابی صادرات است که اجرای گام به گام و دقیق آن ها منجر به کسب موفقیت در آن حوزه می‌گردد. با کمی تساهل و تسامح، می‌توان این اقدامات را در پنج گام بیان نمود. شاید اغراق نباشد اگر گفته شود، اجرای دقیق مراحل زیر می‌تواند منجر به افزایش سود و رشد بازار فروش محصولات یا خدمات شرکت در بازارهای بین‌المللی هدف شود. 

گام نخست: شناسایی بازار هدف

گام دوم: تدوین استراتژی‌های بازاریابی صادرات

گام سوم: آماده‌سازی ابزارهای ارتباطات بازاریابی

گام چهارم: ترویج

گام پنجم: ایجاد درخواست

شرط حضور در بازار های صادراتی، دانستن اصول و قوانین و شرایط بازار هدف است و همچنین تبلیغات و بازاریابی قوی و مهندسی مشتریان در شناخت علایق و سلایق آن ها. کسب قدرت اقتصادی و تداوم آن می تواند شرایط اقتصادی در بازارهای داخل را نیز بهبود ببخشد. 

مهم ترین رمز موفقیت برای صادرات، باید اعتقاد راسخ و اهتمام به ورود به بازارهای جهانی باشد. مرجوع شدن کالای صادراتی می تواند به دلیل درک نکردن تفاوت های فرهنگی صورت بگیرد، بنابراین باید بازار هدف را به خوبی شناخت.


 





ورود کاربران
تماس با ما
8695-(داخلی 111-112-113-114-116-118-121-122)(88964744-88967120-88954411 -88970149-88970148-88970145)
88970144(داخلی 213-131)
8695(داخلی126-127-128)-88970141
88970143(داخلی123)
8695-داخلی2(88955502-88966713)
8695- داخلی 3
تهران، خیابان کارگر شمالی،روبروی پارک لاله، پلاک 1204
8695 (داخلی 1)
info@ibtc.ir
0218695
8695 (داخلی 3)
آمار بازدیدکنندگان
تعداد کل بازدیدکنندگان: 4736561 بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز : 2483 نفر
افراد آنلاین: 149 نفر