در دنیای پر رقابت امروز، مدیران برای ارتقاء یا حفظ جایگاه محصول خود در بازار، چاره¬ای جز به روز نمودن ساختار مارکتینگ خود و تجهیز شدن به علوم روزآمد این حوزه ندارند. سازمان¬ها به مدیران مارکتینگ حرفه¬ای نیازمندند و مدیران حرفه¬ای مارکتینگ هر روز نیازمند یادگیری تحولات جدید این حوزه هستند.
مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف پرورش مدیران مارکتینگ شایسته برای حوزه¬های مختلف کسب و کار کشور اقدام به تدوین و برگزاری دوره جامع تربیت مدیر مارکتینگ بصورت آنلاین نموده است. مدرسین این دوره علاوه بر برخورداری از دانش روز حوزه مارکتینگ، بصورت عملی یا مشاوره¬ای فعالیت مارکتینگ برخی از برترین شرکت¬ها و محصولات کشور را به عهده دارند.
لازم به ذکر است در هرسرفصل موارد مرتبط به سازمان شرکت کنندگان مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.
اصول مارکتینگ: ۱۶ ساعت
آشنایی با مفاهیم، رویکردها و تفکرات نوین مارکتینگ،نحوه بکارگیری و پیاده سازی آنها در سازمان
تحقیقات بازار: ۱۶ ساعت
آشنایی با ابزارها، شیوه ها و متدلوژی تحقیقات بازار و نحوه استفاده از نتایج آن در تدوین استراتژی های بازار
استراتژی های مارکتینگ:۱۶ ساعت
آشنایی با انواع استراتژی های رقابت، محصول، بازار، جایگاه یابی در بازار و آمیخته مارکتینگ
مدیریت برند: ۱۶ ساعت
آشنایی با اهداف، روش ها، استراتژی ها و شیوه های عملیاتی برندینگ
مدیریت تبلیغات:۱۲ ساعت
آشنایی با انواع شیوه های تبلیغات، کاربرد آنها، میزان اثربخشی و شیوه بکارگیری از هریک از آنها
دیجیتال مارکتینگ:۱۲ ساعت
آشنایی با ابزارهای مارکتینگ در فضای دیجیتال، بهینه سازی و کاربرد آنها
طراحی و تدوین مارکتینگ پلن: ۱۲ساعت
نحوه تدوین مارکتینگ پلن عملیاتی و اثربخش
مدیران و کارشناسان بازاریابی و مارکتینگ شرکتها و سازمان ها، دانشجویان رشته های مدیریت بازاریابی ، بازرگانی وMBA، سایر علاقمندان و فعالان حوزه بازاریابی و فروش و مارکتینگ