در دنیای پر رقابت امروز، مدیران برای ارتقاء یا حفظ جایگاه محصول خود در بازار، چارهای جز به روز نمودن ساختار مارکتینگ خود و تجهیز شدن به علوم روزآمد این حوزه ندارند. سازمانها به مدیران مارکتینگ حرفهای نیازمندند و مدیران حرفهای مارکتینگ هر روز نیازمند یادگیری تحولات جدید این حوزه هستند.
مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف پرورش مدیران مارکتینگ شایسته برای حوزههای مختلف کسب و کار کشور اقدام به تدوین و برگزاری دوره جامع تربیت مدیر مارکتینگ بصورت آنلاین نموده است. مدرسین این دوره علاوه بر برخورداری از دانش روز حوزه مارکتینگ، بصورت عملی یا مشاورهای فعالیت مارکتینگ برخی از برترین شرکتها و محصولات کشور را به عهده دارند.
لازم به ذکر است در هرسرفصل موارد مرتبط به سازمان شرکت کنندگان مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد.
اصول مارکتینگ: ۱۶ساعت
آشنایی با مفاهیم، رویکردها و تفکرات نوین مارکتینگ، نحوه بکارگیری و پیادهسازی آنها در سازمان
تحقیقات بازار: ۱۲ ساعت
اصول تحقیقات بازار و مسئلهگرایی، آشنایی با تحقیقات کمی، آشنایی با تحقیقات دیجیتال، تحقیقات کیفی، گزارشنویسی و پروپزال نویسی، تحلیل گزارش
استراتژیهای بازاریابی: ۱۶ ساعت
آشنایی با انواع استراتژیهای رقابت، محصول، بازار، جایگاه یابی در بازار و آمیخته مارکتینگ
مدیریت برند: ۱۶ ساعت
آشنایی با اهداف، روشها، استراتژیها و شیوههای عملیاتی برندینگ
دیجیتال مارکتینگ: ۱۶ ساعت
معرفی ابزارهای بازاریابی اینترنتی، گوگل آنالیتیکس، گوگل وبمسترز، گوگل ترندز، گوگل ادورز، اینستاگرام ، لینکدین، بانس ریت، اوپن ریت،کلیک ریت
مدیریت تبلیغات: ۱۲ ساعت
آشنایی با انواع شیوههای تبلیغات، کاربرد آنها، میزان اثربخشی و شیوه بکارگیری از هریک از آنها
*طراحی و تدوین مارکتینگ پلن: ۱۲ ساعت
نحوه تدوین مارکتینگ پلن، هدف مارکتینگ پلن،عناصر مارکتینگ پلن، تحلیل رقبا، تحلیل بازار، خروجیهای مارکتینگ پلن
مدیران و کارشناسان بازاریابی و مارکتینگ شرکتها و سازمانها، دانشجویان رشتههای مدیریت بازاریابی ، بازرگانی وMBA، سایر علاقمندان و فعالان حوزه بازاریابی و فروش و مارکتینگ