برگزاری کارگاه آموزشی« آداب بین المللی تجارت (در مراودات تجاری)»

۰۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲ و ۰۷ دقیقه مرکز آموزش بازرگانی - طبقه دوم - سالن V.I.P
برگزار شده

برگزاری کارگاه آموزشی« آداب بین المللی تجارت (در مراودات تجاری)»

با همکاری مرکز آموزش بازرگانی و موسسه مطالعات خلیج فارس

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی کارگاه آموزشی« آداب بین المللی تجارت (در مراودات تجاری)» با همکاری موسسه مطالعات خلیج فارس روز سه شنبه 30 مهرماه در محل تالار مذاکرات بین المللی سازمان صدا و سیما توسط نماینده ویژه تشریفات ایران در سازمان ملل، جناب آقای دکتر بیدارمغز برگزار شد.

نیاز به حضور در بازار‌های بین المللی با هدف انجام مراودات تجاری و توسعه کسب و کار، علیرغم نیاز به زیر ساخت‌های فنی و اقتصادی برای طرف­‌های مذاکره کننده، قطعاً آداب خاص خود را می‌­طلبد و نیاز به ایجاد ظرفیت­‌های بسیار ظریف در مهارت‌­های مذاکره­کنندگان اقتصادی (بخش خصوصی و دولتی) است.

در این کارگاه آموزشی که برای اولین بار در تاریخ تجاری ایران، زیرنظر مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت و در سطح استاندارد های بین المللی برگزار شد، سعی شد که تمامی مراحل تشریفات و مذاکرات بین المللی شبیه سازی شود و مدیران حاضر در رویداد در شرایط شبهه واقعی قرار گیرند و به تمرین حضور در مجامع بین­المللی و یا میزبانی از هیئت­های تجاری خارجی بپردازند .

در این کارگاه آموزشی 8 ساعته، واحد های فعال و صاحب نام در حوزه بین المللی همچون گروه مپنا، صندوق ضمانت صادرات ایران، گروه صنعتی زر، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ظریف مصور، شرکت سرمه (ساویز) و.... حضور داشتند و در انتهای کارگاه، گواهینامه های بین المللی از مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت به شرکت­کنندگان تقدیم گردید.

سرفصلهای کارگاه به شرح زیر ارائه گردید:

آداب بین المللی تجارت و اهمیت توجه به آنها

تشریفات بین المللی و شیون ملی

احساس نخستین و مدیریت آن

حریم های اجتماعی ، آداب خطاب ، معارفه ، دست دادن و تبادل کارت معرف

آداب سفرهای هوایی بین المللی

آداب میز در صحنه بین الملل

آداب تلفن ثابت و همراه ، پیامک و ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی

آسیب شناسی شخصیتی ، کاربرد زبان بدن و ژست ها در تجارت

دیپلماسی عمومی و اهمیت اعتماد متقابل و شایستگی در روابط تجاری

آیین های رفتاری و تفاوت های فرهنگی در دنیای تجارت