سازمانهای موفق و دارای استراتژی مدون هیچگاه تصمیمات خود را به طرفهای تجاری خود نسپرده و با بهرهگیری از شناخت و تخصص موجد در بین کارکنان و مشاوران سازمانی به تجزیه و تحلیل موضوعات و اتخاد صحیحترین و کاربردیترین تصمیمیات میپردازند. هدف اصلی این دوره آشنا نمودن مخاطبان با مفاهیم, اصطاحات, روشها و قوانین حمل و نقل بینالمللی بگونهای است که به مخاطبین قابلیت برسی و تجزیه تحلیل پیشنهادات و عملیات ترابری در سازمانها را داده و سازمان را در انتخاب یک کارگزار مطمئن حمل و نقل و روشی موثر و سودآور همیاری نماید.
امروزه نقش حمل و نقل بعنوان مهمترین رکن لجیستیک بر هیچیک از دستاندرکاران تجارت و صنعت پوشیده نیست. این اهمیت تا آنجا پیش میرود که اتاق بازرگانی بینالملل برای اولینبار و پس از ۷۵ سال متدولوژی سنتی قواعد اینکوترمز را بر اساس روش اتخاذی حمل تغییر داد.
آشنایی با مفاهیم کلیدی حمل و نقل بینالمللی
ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بینالمللی
معرفی قوانین و مقررات مرتبط با فرآیند حمل و نقل بینالمللی
آشنایی با روشهای مرسوم حمل و نقل
آشنایی با وسایط حمل و نقل
معرفی اسناد حمل و نقل بینالمللی
زبان حمل و نقل و واژگان کلیدی
آشنایی با مفاهیم لجیستیک
نکاتی در خصوص مکاتبات حمل و نقل
نکاتی در خصوص قراردادهای حمل و نقل
آنچه یک کارشناس حمل و نقل میبایست در یک پیشنهاد حمل بررسی و تحلیل نماید.