امضای تفاهم نامه مرکز آمورش بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

۰۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۶ و ۰۹ دقیقه |اخبار مرکز

در راستای ایجاد زمینه همکاری های آموزشی؛

مرکز آموزش بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

با امضای تفاهم نامه مرکز آمورش بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، استفاده از ظرفیت مشترک طرفین در دستور کار دو طرف قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، مرکز آموزش بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در راستای برقراری ارتباط موثر بین صنعت‌گران و نخبگان، صادرکنندگان محصولات و خدمات فناورانه و از سویی بسترسازی برای آموزش و مشاوره، در تاریخ سه‌شنبه 30 آبان ماه 1402، تفاهم‌نامه همکاری امضا نمودند.

در این تفاهم نامه که به امضای محمد وحیدی، مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی و داوود ادیب، رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران رسید، هم افزایی، توسعه ارتباطات، حمایت از نخبگان، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و پژوهشی مشترک در دستور کار طرفین قرار گرفت.

اهم اهدافی که در این تفاهم نامه مد نظر طرفین بوده است، عبارتند از:

استفاده از ظرفیت شبکه نمایندگی‌های مرکز به عنوان شعب اتحادیه در سراسر کشور

همکاری در برگزاری دوره‌ها، همایش‌ها و رویدادهای تجاری برای فعالین حوزه صنعت

همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و تورهای آموزشی و تجاری(داخلی و خارجی)

مشارکت در طراحی و تدوین محتوای آموزشی کاربردی مطابق با مزیت‌ها و نیاز صنایع

ارائه مشاوره‌های تخصصی با رویکرد حل مسائل پیش روی بنگاه‌ها، صنایع

استفاده از ظرفیت اتحادیه در جذب دانشپذیر جهت شرکت در دوره‌های مرکز

توسعه بازار ظرفین با استفاده از ظرفیت اعضا اتحادیه و دفاتر نماینگی مرکز

گفتنی است که مرکز آموزش بازرگانی از سال 1374 به عنوان بازوی آموزشی وزارت بازرگانی سابق و ذیل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی شروع به فعالیت نموده و هم اکنون توانسته است با توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های خود نقشی سازنده در جهت افزایش بهره‌وری منابع انسانی بخش صنعت، معدن، و تجارت کشور ایفا نماید.

این مرکز به عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزش‌های تخصصی کسب و کار نقشی فعال در جهت راهبری، مدیریت و اجرای آموزش‌های مورد نیاز در حوزه کسب و کار را در سطح کشور عهده دار می‌باشد.

این مرکز با شعار آموزش اثربخش کلید تحول در بخش کسب و کار کشور، تلاشی منسجم و هدف‌دار را در جهت ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های حرفه‌ای شاغلان حوزه کسب و کار کشور در پیش گرفته و با استفاده از روش‌های کاربردی در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی می‌کوشد نقشی موثر در بهبود مستمر فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و نوسازی نظام بازرگانی کشور ایفاء نماید.اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران به عنوان یکی از تشکل های تخصصی حوزه فاوا نقش قابل توجهی را در سال های اخیر در توسعه اکوسیستم صادراتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در آخرین ارزیابی انجام شده برای رتبه‌‌‌بندی تشکل‌های اقتصادی عضو این نهاد، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران را برای دومین سال متوالی حائز رتبه A شناخته است. در این ارزیابی که بر مبنای شاخص‌‌‌های مربوط به تشکل‌های کارفرمایی و به منظور سنجش عملکرد آنها در ایفای نقش میانجیگری بین دولت و بخش خصوصی، پایداری سازمانی و تداوم عملکرد متوازن صورت گرفته، ماموریت‌‌‌های تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی در حوزه‌‌‌های حکمرانی، عضویت، ارائه خدمات، تنظیم‌‌‌ گری و تاثیرگذاری بر سیاست‌ها بررسی شده است.

بر اساس بررسی‌‌‌های اتاق بازرگانی ایران، اتحادیه در مولفه های حکمرانی، تاثیرگذاری بر سیاست‌ها، تعامل با اتاق و تنظیم‌‌‌گری عملکردی با وضعیت بسیار خوب و در مولفه خدمات وضعیت عالی را در کارنامه خود و در ارزیابی های مرتبط داشته است. ارزیابی تشکل‌های اقتصادی یکی از نخستین الزامات تعیین رویکرد سازمان های بالادستی نظیر اتاق بازرگانی ایران در تعامل با تشکل‌ها به شمار می آید. طراحی یک مدل استاندارد که امکان ارزشیابی جامع متناسب با ابعاد مختلف مدیریت تشکل ها را فراهم آورد پیش شرط اجرای طرح رتبه بندی تشکل‌های اقتصادی ایران محسوب می‌شود.

بر مبنای معیارهای یاد شده اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران بار دیگر توانسته رتبه"A"را در میان بیش از 220 تشکل‌ زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران کسب کند.


اخبار مرتبط