برگزاری دوره آنلاین نحوه استفاده از بانک‌های اطلاعاتی ITC - روز دوم

برگزاری دوره آنلاین نحوه استفاده از بانک‌های اطلاعاتی ITC


سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری مرکز آموزش بازرگانی و مرکز بین‌المللی تجارت ITC-International Trade Center (نهاد وابسته به سازمان ملل - آنکتاد - و سازمان جهانی تجارت) و در قالب یکی از فعالیت‌های کلیدی پروژه در حال اجرا، دوره آموزشی کوتاه‌مدتی را برای شرکت‌های صادراتی کوچک و متوسط ایرانی در تاریخ 8 و 9 تیرماه 1400 به‌صورت مجازی ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی برگزار نمود.
از آنجایی که دسترسی به اطلاعات تجاری و بازار هدف یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است، مرکز بین‌المللی تجارت ابزارهایی را در قالب بانک‌های اطلاعاتی در حوزه تحلیل بازار و دسترسی آسان به داده‌های بازارها طراحی و در اختیار عموم قرار داده است. دوره آموزشی موردنظر، سه نوع از مهمترین این ابزارها و نحوه کار با آنها را به طور اجمالی معرفی نمود. ابزارهای مورد نظر به شرح زیر است:
- نقشه تجاری (Trade Map): مجموعه داده‌های آنلاین که آمار تجارت بین‌المللی و شرکت‌ها را ارائه کرده و همچنین شاخص‌های عملکرد صادرات، تقاضای بین‌المللی، بازارهای جایگزین و نقش رقبا را در این بازارها به تصویر می‌کشد.
- نقشه دسترسی به بازار (Market Access Map): نیازهای شرکت‌های خصوصی و سیاستگذاران را از طریق بهبود شفافیت بازار و تسهیل تحلیل سیاست‌های تجاری و همچنین ارائه اطلاعات جامع در مورد موانع تجاری مرتفع می‌سازد.
- نقشه پتانسیل صادراتی (Export Potential Map): اطلاعات تخصصی مربوط به تحلیل‌های تجاری را به‌صورت اطلاعات کاربردی در مورد موقعیت‌های صادراتی نمایش می‌دهد. این ابزار بر اساس یک مدل اقتصادی جامع، پتانسیل کشورها را برای افزایش تنوع صادرات مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
لازم به ذکر است دوره مذکور به زبان انگلیسی، به‌صورت مجازی و در محیط زوم برای حداکثر 70 شرکت‌کننده برگزار شد.

دوره‌های مرتبط

دوره تربیت کارشناس صادرات(دوره ۲۰)

2023-05-21

مبانی بازرگانی و زنجیره تامین اصول بازاریابی بین المللی روشهای انتخاب و ورود به بازارهای خارجی …

ادامه مطلب

جامع مهارت‌های بازرگانی و تجارت بین‌الملل(دوره 183)

تامین به موقع سفارشات کالا، مواد اولیه، قطعات و لوازم یدکی با توجه به میزان موجودی و مصرف آن، …

مدیریت خرید، تدارکات و قراردادهای داخلی (دوره 43)

دوره مدیریت خرید، تدارکات و قراردادهای داخلی گسترش روزافزون شبکه های توزیع و فروش کالا و خدمات و …

مدیریت خرید و سفارشات خارجی

از آنجائی که اغلب کشورهای جهان به‌دلیل توزیع متنوع عوامل تولید در مناطق مختلف با یکدیگر روابط تجاری …