دوره های دیجیتال مارکتینگ

۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹ و ۰۵ دقیقه |دوره‌ها

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی:
بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی است که برای تمام تلاش‌هایی که جهت بازاریابی آنلاین انجام می‌گیرد، به‌کار‌برده می‌شود. کسب‌و‌کارها از مجاری دیجیتال نظیر جست‌و‌جوی گوگل، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و وبسایت‌شان برای برقراری ارتباط با مشتریان کنونی و آتی خود استفاده ‌می‌کنند.مدت زمان آنلاین بودن مردم نسبت به 12 سال گذشته دوبرابر شده است. زمانی که مدام این جمله تکرار شود که “نحوه خرید مردم تغییر کرده است”، به این معنا است که بازاریابی سنتی (Offline Marketing) به اندازه گذشته کارآمد نیست. در پاسخ به نیازهای شما، مرکز آموزش بازرگانی اقدام به طراحی دوره های خاص جهت تربیت کارشناسان خبره در زمینه دیجیتال مارکتینگ نموده تا این کارشناسان پس از کسب دانش در هفت حوزه اصلی بتوانند معلومات بازاریابی خود را در فضای وب و به طور کلی فضای آنلاین (که علاوه بر فضای وب شامل رسانه های نوظهور اجتماعی نیز می شود) به شکلی هدفمند انتشار دهند.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی مبانی دیجیتال مارکتینگ

این دوره (دوره بازاریابی دیجیتال) ، نسلی نوین از بازاریابی و تبلیغات را متناسب با دنیای پر شتاب و داینامیک امروز به صاحبان کسب و کار، فعالان عرصه بازاریابی و مدیران اجرایی معرفی می کند. لذا در این دوره به بررسی و کنکاش در زمینه بازاریابی آنلاین (تبلیغات گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، SEO) پرداخته و بررسی عوامل موثر در موفقیت بازاریابی آنلاین (تحلیل وب سایت، بهینه سازی نرخ تبدیل سایت و ... ) که بتواند کسب و کار مورد نظر را تحت تاثیر قرار داد در دستور کار قرار می گیرد. هدف از انجام بازاریابی دیجیتال، هزینه کمتر، بازار هدفمند، امکان سنجش دقیق اثر بخشی و ارتباط دو طرفه با مشتریان می باشد.

دوره های دیجیتال مارکتینگ


دوره آموزشی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

هر سازمان یا به طور کلی هرگونه فرآیند کسب و کار، باید یک استراتژی کلی برای خود داشته باشد. واحد های مختلف سازمان نیز برای خود استراتژی دارند که بر پایه استراتژی کلی سازمان تدوین می شود. بنابراین، واحد تبلیغات و بازاریابی یک کسب و کار نیز باید یک استراتژی برای خود داشته باشد که با اهداف و استراتژی کلی سازمان همراستا باشد.

برای دیجیتال مارکتینگ یک کسب و کار نیز باید مطابق با همین سلسله مراتب، استراتژی خاص خودش تدوین شود. در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، همان سوالات و اطلاعات مورد نیاز برای تدوین استراتژی کلی سازمان جمع آوری می شود با این تفاوت که تمرکز بر روی فضای دیجیتال، ابزار دیجیتال و مخاطبینی است که در فضای دیجیتال در دسترس ما قرار میگیرند.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است که شرکت گوگل از سال 2005 در اختیار کاربران قرار داده است. امروزه گوگل آنالیتیکس ابزار مهمی برای کشف، تفسیر و ارتباط بین الگوهای معنادار در ترافیک وب سایت ها می باشد، که به طور گسترده توسط کاربران استفاده می شود. سرویس گوگل آنالیتیکس به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا فرآیند جمع آوری و تحلیل داده های وب سایت خود را به شکلی دقیق و کامل انجام دهند.

شما می توانید به وسیله گوگل آنالیتیکس دریابید:

1- میزان بازدید از وب سایت شما چگونه بوده است.

2- از میان بازدیدکنندگان چند درصد کاربران جدید بوده اند و چند درصد قبلاً به وب سایت شما سر زده اند.

3- بیشترین و کمترین بازدیدها مربوط به کدام صفحه ها بوده است.

4- میانگین زمانی کاربران، هنگامی که از وب سایت شما استفاده می کنند چقدر است.

5- نرخ تبدیل در وب سایت شما چند درصد است.

6- اطلاعات رفتاری کاربران به چه صورت است.

7- کدام مطالب مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

8- روش جذب کاربر چگونه بوده است و کاربر از چه طریقی به وب سایت شما وارد شده است.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی گوگل ادوردز

گوگل ادوردز یکی از محصولات شرکت گوگل است که امکان نمایش تبلیغات شما در لیست نتایج جستجوی گوگل را فراهم می‌کند. این تبلیغات ممکن است در بالا یا پایین نتایج نمایش داده شود.در حقیقت گوگل ادوردز یک سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به صاحبین مشاغل و کسب و کارها اجازه می دهد تبلیغات خود را در صفحه نتایج گوگل به نمایش بگذارند تا امکان دیده شدن آن ها بیشتر شود. تبلیغاتی که در لیست نتایج گوگل به نمایش در می آیند، بر اساس جستجوهای قبلی کاربر و همچنین عباراتی که آنها جستجو می‌کنند، نمایش داده می‌شود و هر لینک به یکی از صفحات وب سایت های مورد نظر تبلیغ دهندگان در گوگل منتهی خواهد شد.به طور خلاصه در پاسخ به این سوال که گوگل ادوردز چیست؟ می توان گفت گوگل ادوردز یک بازار تبلیغاتی است که در آن با پرداخت پول می توانید وب سایت خود را در جایگاه بالاتری از لیست نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی سئوبهینه‌سازی موتور جستجو (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎) که گاهی در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود بازدید یک وب‌گاه یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند. این یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی تولید محتواهدف اصلی در تولید محتوا انتقال دانش است. در دنیای امروز که عصر اطلاعات است و دانش تولید شده به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد، تولید محتوا نیز از ارزش و اهمیت وافری برخوردار است؛ چراکه به حق، دانایی توانایی تولید می‌کند. همین دانش و دانایی نیز می‌تواند منبع ثروت و درآمد باشد. اگرچه برخی برای سرگرمی و به رایگان به تولید محتوا می‌پردازند در مقابل برخی دیگر که قشر غالب هم هستند برای تجارت و کسب سود به تولید محتوا روی می‌آورند.نکته اصلی در تولید محتوا وجود شخصی حقیقی به نام مخاطب است، محتوای تولیدی به منظور انتقال پیام و اطلاعات به مخاطب است که معنا و مفهوم پیدا می‌کند. پس اهمیت و ارزش مخاطب و جلب رضایت وی در تولید محتوا حرف اول را می‌زند. محتوا باید براساس نیازها، خواست‌ها، نظرات و علایق مخاطب تولید شود. بنابراین باید در تولید محتوا به این مهم توجه کرد که محتوا برای چه کسی تولید می‌شود و چگونه می‌توان رضایت او را جلب کرد.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی ایمیل مارکتینگبازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟ اساسا استفاده از ایمیل برای ترفیع محصول و یا خدمت است. اما تعریف بهتری از بازاریابی ایمیلی استفاده از ایمیل جهت توسعه روابط با مشتریان بالقوه است. ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی است که متشکل از بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره است. اساسا همانند پست مستقیم است با این تفاوت که به جای ارسال پست از طریق خدمات پستی، پیام ها از طریق ایمیل و به طور الکترونیکی ارسال می شوند.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی گیمیفیکیشن در بازاریابی دیجیتالگیمیفیکیشن استفاده از خصوصیت‌ها و تفکرات بازی گونه است در زمینه‌هایی که ماهیت بازی ندارند.انگار کردن کار به بازی یا بازی انگاری را می‌توان مفهومی قدیمی دانست که چند سالی است دیدگاهی آکادمیک و منسجم گرفته. مفهوم اولیه بازی انگاری را می‌توان اینطور بیان کرد: استفاده کردن از انگیزاننده‌های طبیعی برای به حرکت درآوردن مخاطب. از آنجا که یکی از انگیزاننده‌های جذاب برای انسان تفریح و بازی است، این نقطه را می‌توان همان نقطهٔ آغازین مفهوم بازی انگاری دانست.گیمیفیکیشن به صورت گسترده‌ای در بازاریابی استفاده می‌شود. بیشتر از 70 درصد از لیست شرکتهای Forbes Global 2000 طرحی برای استفاده از گیمیفیکیشن برای اهداف بازاریابی و حفظ مشتری دارند. برای مثال در نوامبر 2011 شریک استرالیایی شرکت یاهو در زمینه پخش رسانه‌های آنلاین نرم‌افزار موبایل خود با نام Fango را اجرا کرده‌است که در آن تماشاگرهای تلویزیون از این برنامه استفاده می‌کنند تا با برنامه‌های اجرا شده از طریق تکنیک‌هایی مانند بررسی و بج (Badge) تعامل کنند. در فوریه 2012 برنامه بالغ بر 200.000 بار اجرا شده‌است. گیمیفیکیشن همچنین برای برنامه‌های مشتریان وفادار نیز به کار می‌آید. در سال 2010 استارباک (برند آمریکایی فروش قهوه) یک سری بج به برنامه Foursquare داد تا این برنامه بتواند تخفیف‌هایی را برای شهرداران هر منطقه در نظر بگیرد (شهردار در این برنامه به افرادی اطلاق می‌شود که به غنای محتوایی برنامه در محل خودشان کمک کنند). همچنین طرحهایی برای استفاده از گیمیفیکیشن برای هوش رقابتی و ترغیب مردم برای پر کردن نظرسنجی‌ها و در تحقیقات بازار برای بازشناسی برندها وجود دارد. گیمیفیکیشن همچنین با نرم‌افزارهای پشتیبانی (Help Desk) نیز تلفیق شده‌است. در سال 2012، Freshdesk به عنوان یک نرم‌افزار خدمات به مشتری قابلیت‌های گیمیفیکیشن را به برنامه‌های خود افزود که در آنها به عوامل براساس کارایی شان بج‌هایی تعلق می‌گرفت.گیمیفیکیشن همچنین به عنوان ابزاری برای ترغیب مشتری و دلگرم کردن رفتارهای مورد نیاز در بعضی از سایت‌ها نیز به کار می‌رود. به علاوه گیمیفیکیشن به سادگی برای افزایش ترغیب در سایتهایی که براساس سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی ساخته شدند نیز به کار می‌رود.

دوره های دیجیتال مارکتینگ

اخبار مرتبط
۱۶ آبان

برگزاری پنجمین نشست تجاری ایران و آلمان

مرکز آموزش بازرگانی, نشست ایران و آلمان, نشست تجاری

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی: پنجمین نشست تجاری ایران و آلمان امروز شنبه 16 آبان ماه در …

ادامه مطلب
۰۳ دی

حضور مرکز آموزش بازرگانی در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت

مرکز آموزش بازرگانی, کنفرانس, کنفرانس بین المللی مدیریت

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی:در نمایشگاه جانبی پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت که …

ادامه مطلب
۲۷ دی

کارگاه آموزشی ارزیابی اثربخشی آموزش برگزار شد

مرکز آموزش بازرگانی, کارگاه, اثر بخشی آموزش

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی: کارگاه تخصصی دو روزه ارزیابی اثربخشی آموزش در تاریخ 27 دی …

ادامه مطلب