سخنان رئیس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی در رویداد تجارت با عراق

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ و ۰۲ دقیقه |اخبار مرکز

در روز دوشنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه، رویداد نحوه تجارت با کشور عراق و فرصت‌های پیشرو با حضور جناب آقای کارگر رئیس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی و جمعی از فعالان حوزه تجارت و بازرگانی برگزار شد.

آقای کارگر در سخنان خود با اشاره به گستردگی فعالیت‌های مرکز آموزش بازرگانی در سراسر کشور گفت: مرکز آموزش بازرگانی در تمامی استان ها نمایندگی دارد و دوره های آموزشی متنوعی در زمینه تجارت بین الملل برگزار می کند. یکی از دوره های برجسته این مرکز، دوره تربیت کارشناس صادرات است که حدود ۳ سال است برگزار می شود و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل داشته است.ایشان در ادامه سخنان خود به سه برنامه کلیدی مرکز آموزش بازرگانی در سال ۱۴۰۳ اشاره نموده و افزودند :در سال ۱۴۰۳، مرکز آموزش بازرگانی سه اقدام کلیدی را در دستور کار دارد:

  • ایجاد مرکز نوآوری بازرگانی برای حمایت از ایده های نوآورانه در زمینه صادرات
  • راه اندازی مدرسه صادرات برای ارائه آموزش های تخصصی در زمینه صادرات کالاهای خاص
  • تاسیس خانه مدیران بازرگانی برای ایجاد فضایی برای تبادل نظر و هم اندیشی مدیران بازرگانی

علاوه بر این، تعریف دوره تربیت کارشناس بازرگانی خاص کشورها به طور مثال تربیت کارشناس بازرگانی ترکیه یا کردستان عراق از دیگر برنامه‌های مرکز آموزش بازرگانی در سال ۱۴۰۳ است.

ایشان در پایان از کلیه فعالان اقتصادی و علاقمندان به حوزه تجارت بین الملل دعوت نمودند تا از دوره های آموزشی و مشاوره ای این مرکز استفاده کنند. این مرکز از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به همکاری با این مرکز در زمینه های مختلف را دارند، استقبال می کند.

همچنین در ادامه این رویداد دکتر عبدالامیر ربیهاوی، دکتر پیام رضایی نسب، دکتر سید حمید حسینی، دکتر عبدالرسول عطایی و دکتر شاهین غازی بیات از جنبه‌های مختلف به موضوع نحوه تجارت با کشور عراق و فرصت‌های موجود پرداختند.


اخبار مرتبط