نشست تخصصی اهدای مجوز به نمایندگی تخصصی آموزش زبان ترکی استانبولی

۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱ و ۰۷ دقیقه |اخبار مرکز

به گزارش واحد روابط عمومی، نشست صدور مجوز از مرکز آموزش بازرگانی توسط نمایندگی تخصصی آموزش کنکور ترکیه و زبان استانبولی با هدف اشاعه و فراگیری زبان ترکی استانبولی به خصوص در میان بازرگانان، دانشجویان و گسترش همکاری‌های علمی و فناوری میان دو کشور با حضور صاحب نظران و ذی نفعان این حوزه در سالن اجتماعات (روزبه) موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در تاریخ 10 مهرماه 1402 برگزار شد.

در ابتدای نشست، پروفسور نظیر تیمور رئیس محترم مرکز آزمون تومر دانشگاه دولتی قاضی آنکارا به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدا اطلاعاتی از دانشگاه قاضی بیان کردند و فرمودند: دانشگاه قاضی آنکارا دارای 5 انستیتو، 12 دانشکده، 4 مدرسه فنی حرفه ای و 40 مرکز تحقیقاتی دارا می باشد. و از بین 180 دانشگاه ترکیه جزء 20 دانشگاه برتر تحقیقاتی ترکیه است.

دانشگاه قاضی ترکیه جزء 3 دانشگاه برتر در ترکیه است که در حیطه زبان و ادبیات ترکی (تومر) فعالیت دارد. کلمه تومر در واقع مخففی از کلمه مرکز تحقیقات زبان و ادبیات ترکی است.

وی شعار اصلی دانشگاه قاضی ترکیه را صداقت و اعتماد عنوان کرد و افزود به همین دلیل ما در هر کشور فقط با یک مرکز همکاری می کنیم.

جناب نظیر تیمور در پایان اهداف اصلی دانشگاه قاضی ترکیه را آکادمیک و دانشگاهی، اقتصاد و عطف عاطفی نسبت به زبان ترکی استانبولی ذکر کردند.

سپس دکتر طباطبایی مدیر مرکز روابط بین الملل و هیئت علمی دانشگاه روملی استانبول به سخنرانی پرداختند. ایشان فرمودند: موسسه طبا علم نزدیک به 20 سال است که در زمینه خدمات آموزشی در منطقه تبریز فعال است که این فعالیت را مدیون دانشگاه قاضی ترکیه هستیم. ایشان اضافه کردند: هدف ما صرفا اعزام دانشجو به ترکیه نیست، بلکه هدف مرکز طبا علم ایجاد بستر مناسب برای تمامی دانشجویان است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارند. بر مبنای همین هدف ما قراردادی را با دانشگاه قاضی ترکیه منعقد کردیم تا به جای این که دانشجویان تصمیم به خروج از کشور بگیرند به مراکزی که موسسه تاسیس کرده مراجعه و در ایران پذیرای این عزیزان باشیم تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

ایشان در پایان ذکر کردند: دانشجویان گرامی پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره، از دانشگاه قاضی مدرک تومر دریافت می کنند و سپس این دانشجویان می توانند به تمامی دانشگاه‌های ترکیه مراجعه و پذیرش دریافت کنند.

سخنران بعدی نشست جناب آقای دکتر مصدری رئیس سازمان متخصصین و مدیران ایران و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز دانش بنیان کشور بودند. ایشان ضمن حمایت از مرکز آموزش بازرگانی فرمودند: اگر حمایت‌های مرکز آموزش بازرگانی نبود قطعا نمی توانستیم اعتماد دانشگاه قاضی آنکارا را جلب کنیم.

ایشان در ادامه اضافه کردند: هدف ما اعزام دانشجو نیست، مقصد همکاری‌های کاربردی و تبادل دانشجویان متخصص است.

در پایان یادآور شدند: دانشگاه‌های ترکیه در جذب دانشجو بسیار موفق بوده اند. ایشان ابراز امیدواری کردند با حمایت‌های بیشتر دولت، کشور ما بیش از پیش در در جذب دانشجویان خارجی موفق عمل کند.

سخنران بعدی مراسم آقای مهندس کارگر رئیس هیئت عامل مرکز آموزش بازرگانی بودند.

ایشان بیان کردند: در مرکز آموزش بازرگانی از حدود 27 سال گذشته دوره‌های ترمیک و مهارتی زبان بازرگانی برقرار بوده است. بسیاری از تجار و بازرگانانی که در آستانه بازنشستگی هستند در جوانی دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی را در این مرکز سپری کرده اند.

ایشان در پایان ضمن عرض خیر مقدم به حضار از موسسه آوالیان که نمایندگی مرکز را به تازگی کسب کرده تشکر کرد.

سخنران بعدی مراسم آقای دکتر حسن پور مدیرعامل محترم شرکت چاپ و نشر بازرگانی، فرمودند : یکی از همکاری‌های که می تواند میان دو کشور شکل بگیرد در بحث تولید محتوا است و این تولید محتوا می تواند در زمینه بازرگانی و امور گمرکی باشد.

سپس آقای دکتر افضلی مدیر عامل موسسه آوالیان به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان ذکر کردند یکی از دغدغه های دانشجویان دوره‌های زبان استانبولی هزینه‌های نامتعارف دوره‌ها در ترکیه بود که در حال حضر ما این دوره‌ها را با همکاری دانشگاه قاضی آنکارا برگزار و هر ماه رئیس دانشگاه قاضی برای گرفتن آزمون به ایران خواهند آمد و از این بابت مشکلی برای گرفتن گواهینامه تومر وجود ندارد. در پایان ایشان از مرکز آموزش بازرگانی و جناب آقای اقبال مدیر امور نمایندگی‌های مرکز قدردانی کرد.

سخنران نهایی مراسم آقای دکتر علی پاشایی مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه روملی استانبول بودند. وی گفت: دانشگاه روملی همکاری خوبی با کشورهای اروپایی و حوزه خاورمیانه دارد. بسیار مشتاق هستیم تا با مرکز آموزش بازرگانی در قالب طرح ‌های کوتاه مدت، تبادل اساتید و دانشجو همکاری داشته باشیم.

در پایان مراسم حضارمحترم به همراه مسئولین و دست اندرکاران نشست عکسی به یادگار گرفتند.


اخبار مرتبط
۲۰ آبان

جلسه بررسی همکاری‌های آموزشی فیمابین سازمان توسعه تجارت و مرکز آموزش بازرگانی

مرکز_آموزش_بازرگانی, شرکت_تعاونی_نمایشگاه, همکاری, آموزش, tpo, ibtc

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی، این جلسه با حضور آقایان قربانی فراز؛ سرپرست دفتر نوسازی، …

ادامه مطلب
۱۵ شهریور

وزیر صمت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی: مدیریت طرح آمایش سرزمین ماموریت جدید موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

موسسه_مطالعات_و_پژوهشهای_بازرگانی, وزارت_صمت, مرکز_آموزش_بازرگانی, احمد_تشکینی, فاطمی_امین

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تکریم و معارفه رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت، …

ادامه مطلب
۲۷ مهر

دوره‌های ویژه‌ی اعضای هیات مدیره و هیات اجرایی

ایمیدرو, مرکز_آموزش_بازرگانی, مدیریتی, حقوقی, مالی, هیات_مدیره

✍به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی دوره‌های ویژه اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و اعضای هیات …

ادامه مطلب