۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷ و ۰۷ دقیقه |دوره‌ها

کارگزاری گمرک یک شرکت یا سازمان حقوقی است که به عنوان واسطه میان صادرکنندگان و واردکنندگان کالاها و خدمات در فرآیند گمرکی عمل می‌کند.

وظیفه اصلی یک کارگزار گمرکی این است که به مشتریان خود در انجام تمام مراحل مرتبط با گمرک، از جمله واردات و صادرات کالا، رعایت مقررات و مقررات گمرکی، پرداخت مالیات و عوارض گمرکی و اخذ مجوزهای لازم، کمک کند.

وظایف اصلی یک کارگزار گمرکی عبارتند از: ترتیبات گمرکی: ترتیب دادن به اسناد مرتبط با صادرات و واردات کالاها

انجام مراحل گمرکی: انجام تمام اقدامات لازم برای اخذ مجوزها، پرداخت عوارض گمرکی، تطبیق کردن با مقررات گمرکی و...

مشاوره: ارائه مشاوره به مشتریان در مورد روش‌ها و راهکارهای بهینه برای صادرات و واردات

رفع اشکالات: حل اشکالات و مشکلات گمرکی که ممکن است در طول فرآیند گمرکی پیش بیاید.

پیگیری قوانین جاری: مطابقت با تغییرات قوانین و مقررات گمرکی مرتبط با صادرات و واردات. کارگزاران گمرکی از دانش و تخصص گسترده‌ای در زمینه گمرک و تجارت بین‌المللی برخوردارند و به کسب و کارهایی که به بازارهای جهانی علاقه دارند، به عنوان یک منبع مهم کمک می‌کند.

اخذ مجوز کارگزاری گمرک از طریق قبولی آزمونی از طرف گمرک جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است.

در همین راستا مرکز آموزش بازرگانی به همراه دکتر کریم رسولی دوره آمادگی آزمون کارگزاری گمرک (حق‌العملکاری) را بصورت آنلاین از 8 مهر 1402 آغاز نموده است.

با توجه به ضبط فیلم هرجلسه و قرارگرفتن آن در پرتال دانشپذیر، امکان ثبت‌نام در این دوره برای دوستانی که از ثبت‌نام جا مانده اند با ارسال پیام در واتساپ هست.

همچنین هر هفته، جمعه آزمونی از مطالب تدریس شده آن هفته از دانشپذیران دوره گرفته می‌شود که این امکان را برای دوستانی که در دوره نیستند هم ایجاد کردیم تا در این آزمون با ثبت‌نام در اینجا شرکت کنند.


0 دیدگاه