۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲ و ۰۵ دقیقه |دوره‌ها

حق العمل کار رسمی گمرک به دلیل علم و تجربه بالایی که در این حوزه دارد، می تواند برای اشخاص و شرکت های صاحب کالا اقدام به ترخیص کالا نماید و مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت کند. کارمزد باید از طرف صاحب کالا پرداخت شود. مبلغ کارمزد بر اساس توافق دو طرفه تعیین می شود. به دلیل گسترده بودن این حوزه و حساسیت آن، حق العمل کار رسمی گمرک اهمیت ویژه ای در امر صادرات و واردات کالا دارد؛ در صورتی که ترخیص کالا توسط افراد نا آشنا به قوانین و مقررات گمرکی انجام پذیرد، ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ترخیص کالا از گمرک گردد.

طبق قانون، پروانه حق العمل کار رسمی گمرک فقط به افرادی داده می شود که در آزمون کارگزاران گمرکی قبول شده باشند.

در همین راستا مرکز آموزش بازرگانی با همکاری دکتر کریم رسولی دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرک(حق‌العمل‌کاری) را بصورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کند.

زمان از جمله عواملی است که تمام فعالیت های انسان را به نوعی تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیریت زمان از عناصر اصلی موفقیت فردی و اجتماعی محسوب می شود، لذا در برنامه ریزی باید به این عامل توجه ویژه مبذول شود.

به منظور مدیریت خوب و موفق،زمان یک عامل قابل توجه و مهم است. میزان زمان اختصاص داده شده به دوره آمادگی آزمون کارگزاری گمرک در مرکز آموزش بازرگانی بر اساس تجارت مدرس طی سال گذشته و تحلیل منابع و مواد آزمون جهت تضمین موفقیت بیشتر دانشپذیران می‌باشد.

آزمون شبیه سازی شده، نمونه تستی است که مشابه آزمون کارگزاری گمرک(حق‌العمل‌کاری) می‌باشد. این آزمون توسط مدرسانی که تجربه طراحی سوال را دارند در اواخر کلاس برگزار می‌شود. هدف از برگزاری و شرکت در این آزمون شبیه‌سازی شده، افزایش تسلط به سوالات و مباحث آزمون و همچنین کاهش استرس داوطلبان می باشد.

در ادامه از استاد کریم رسولی در رابطه با آزمون‌شبیه‌سازی شده می‌شنویم.

نکته پایانی اینکه این دوره آموزشی بر اساس بروزترین منابع انتشار یافته آموزش داده می شود.


0 دیدگاه