برگزاری سمینار آینده هوش مصنوعی در کسب و کار

۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸ و ۰۷ دقیقه |اخبار مرکز

سمینار آینده هوش مصنوعی در کسب و کار با حضور بیش از ۸۰ نفر به صورت حضوری و بیش از ۵۰ کاربر آنلاین در روز جمعه ۲۰ مهرماه برگزار شد.

این سمینار با سخنان محمد وحیدی مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی آغاز شد و در ادامه با صحبت‌های جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان این حوزه از جمله صادق لاجوردی، مهدی نیک نیا و سید فرید هاشمی نژاد ادامه یافت.

محورهای اصلی این سمینار شامل بررسی آینده هوش مصنوعی و فرصت های شغلی مرتبط با هدف آگاه سازی علاقه مندان هوش مصنوعی و معرفی نقشه راه آموزشی مناسب بود که در ادامه موضوعات مطرح شده آمده است:

  • معرفی مفاهیم اولیه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی
  • معرفی مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و کاربردهای آن‌ها
  • بررسی مهارت‌های ضروری برای کار با مدل‌های زبان بزرگ و هوش مصنوعی
  • نیازهای صنعت به متخصصین داده و هوش مصنوعی و فرصت‌های شغلی مرتبط
  • تحلیل تاثیرات اجتماعی و اقتصادی هوش مصنوعی بر بازار کار آینده
  • بررسی چالش‌های قانونی و اخلاقی در حوزه هوش مصنوعی
  • معرفی ابزارها و منابع مناسب برای آموزش و یادگیری هوش مصنوعی
  • پیش بینی تحولات آینده در حوزه تحقیقات و فناوری‌های هوش مصنوعی

در ادامه این سمینار، بوت کمپ آموزشی برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی LLM معرفی شد که در تاریخ ۲ آبان ماه برگزار خواهد شد.

بوت کمپ آموزشی پروژه محور در حوزه هوش مصنوعی و مدلهای زبان بزرگ (LLM) با هدف توسعه مهارتهای فنی و عملی شرکت کنندگان طراحی شده است. این دوره با همکاری سازمانها و نهادهای مختلف، تلاش میکند نیازهای صنعت و بازار کار را شناسایی و به آنها پاسخ دهد.

این بوت کمپ بر ارتقاء مهارت های فنی، کاربردی و دانش تخصصی در حوزه هوش مصنوعی تمرکز دارد و شرکت کنندگان ضمن دریافت آموزشهای تئوریک و عملی با پروژه های واقعی درگیر می‌شوند و توانایی حل چالشهای پیچیده صنعتی را کسب می‌کنند. این دوره شامل ۱۲ هفته آموزشی با ۷۲ ساعت آموزش حضوری و ۲۰۰ ساعت منتورینگ است.

در پایان دوره شرکت کنندگان در دو مرحله مسابقه تیمی شرکت خواهند کرد و پروژه‌های خود را به اساتید و متخصصین صنعت ارائه می‌دهند. این رقابت ها باعث ارتقاء مهارت‌های فنی و توانمندی‌های روحی شرکت کنندگان خواهد شد تیم برتر جایزه ۵۰۰ میلیون ریالی دریافت خواهد کرد و به صورت مستقیم به صنعت معرفی می‌شود.

شرکت کنندگان در تیم های ۵ نفره تقسیم می‌شوند و با هدایت منتورها پروژه های عملی را بر اساس چالش های واقعی انجام می‌دهند این پروژه ها به آنها کمک می‌کند تا به شکل عملی در محیط های کاری واقعی تجربه کسب کنند هر تیم با نظارت منتورهای اختصاصی توانایی حل مسائل پیچیده را فرا می گیرد.

برای ثبت نام این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه نمایید.


اخبار مرتبط