مدرسه صادرات با هدف توانمندسازی صادرکنندگان و رونق اقتصادی ایران افتتاح شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵ و ۰۲ دقیقه |اخبار مرکز

در راستای توسعه صادرات و کمک به رونق اقتصادی کشور، مدرسه صادرات از سوی مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران افتتاح شد.

این مدرسه با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف صادراتی است.

محمد وحیدی، مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز در این مراسم اظهار داشت: "در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم و ۱۲ موضوع کالایی مشخص شده است. همچنین در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد."

همچنین مرتضی کارگر، رئیس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت، در مراسم افتتاحیه مدرسه صادرات گفت: "این مدرسه با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است."

آقای کارگر با توجه به پیشینه فعالیت‌های مرکز آموزش بازرگانی ۳ رویکرد اصلی را به عنوان برنامه های مرکز آموزش بازرگانی در سال ۱۴۰۳ معرفی نمودند: ایجاد مرکز نوآوری بازرگانی، خانه مدیران بازرگانی و مدرسه صادرات.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به استقبال بی‌نظیری که از دوره‌های گذشته جامع تربیت کارشناس صادرات شده است؛ این موفقیت را مقدمه ایجاد مدرسه صادرات دانست که در حال حاضر ۸ دوره در حوزه‌های تخصصی صادرات در عناوین دوره‌های مدرسه صادرات تعریف شده است. در پایان سخنان خود، ایشان ضمن اعلام آمادگی به استفاده از ظرفیت‌های حاضرین در مراسم، از آنها برای کمک به ارتقا و رشد مدرسه صادرات دعوت به همکاری نمودند.

در این مراسم همچنین جناب آقای دکتر مظهری مدیرعامل محترم مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات، جناب آقای دکتر حسن پور مدیرعامل شرکت چاپ و نشر، جناب آقای دکتر اسفنانی دادیار محترم دیوان عالی قضایی کشور، جناب آقای دکتر برهانی مدیرعامل محترم صندوق ضمانت صادرات، جناب آقای فرزانگان رییس سابق اتاق مشترک ایران و امارات و کارشناس تجاری بازار GCC و جناب آقای دکتر صالحی فر مدیر علمی تجارت فرآورده های نفتی، سخنرانی نموده و هریک از دیدگاه خود به اهمیت آموزش تخصصی تجارت پرداختند.

با افتتاح مدرسه صادرات، گامی مهم در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و رونق اقتصادی کشور برداشته شده است. این مدرسه با ارائه آموزش‌های تخصصی و مشاوره‌های لازم به فعالان اقتصادی، می‌تواند به موفقیت در بازارهای صادراتی کمک کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌های آموزشی می‌توانند به صفحه https://ibtc.ir/export-school مراجعه کنند.


اخبار مرتبط