مصاحبه با رئیس هیئت عامل مرکز آموزش بازرگانی در مراسم اختتامیه دوره صادرات محصولات پتروشیمی

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵ و ۱۲ دقیقه |اخبار مرکز

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی به نقل از تجارت آوا، مرتضی کارگر رئیس هیئت عامل مرکز آموزش بازرگانی در این مراسم گفت: بنا داریم در مرکز آموزش بازرگانی پایگاهی با عنوان مدرسه صادرات برای آموزش و مشاوره صادرات ایجاد کنیم. در واقع این دوره نخستین دوره آموزش صادرات پتروشیمی بود که شروع کار مدرسه صادرات است و انشالله دوره آموزش فرآورده‌های نفتی را نیز خواهیم داشت که از اوایل خرداد ماه شروع خواهد شد.

رئیس هیئت عامل مرکز آموزش بازرگانی ادامه داد: در مدرسه صادرات سه محور، یکی آموزش، دوم مشاوره و سوم اطلاعات تجاری را داریم.
ما در حوزه اطلاعات تجاری تیمی را که دسترسی به داده‌های تجاری همچنین سامانه داده تجارت و هم دیتای مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات را دارند خواهیم داشت.

آقای کارگر افزود: در این مرکز کلا ۳۰ نفر نیرو مشغول به کار هستند و طبیعتاً خیلی از کارها را نمی‌توانیم انجام دهیم برای همین از ظرفیت دوستان دیگری که خارج از مرکز هستند استفاده می‌کنیم. همچنین مرکز نوآوری بازرگانی که در ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری شکل گرفته است و ما پذیرای استارت‌آپ‌های حوزه بازرگانی در آن خواهیم بود. البته این کار با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع جذاب دیگر راه‌اندازی خانه مدیران بازرگانی است کارهای مقدماتی آن انجام شده و نشست آن با حضور ۱۰۰ نفر از مدیران بازرگانی حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و معدن را در اردیبهشت ماه خواهیم داشت.

آقای کارگر در حاشیه این مراسم به خبرنگار تجارت آوا گفت: مرکز آموزش بازرگانی زیر مجموعه موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی است که موسسه در سال ۱۳۵۸ با مصوبه شورای انقلاب با هدف راهبری پژوهش‌های حاکمیتی در حوزه بازرگانی راه‌اندازی شده است، متعاقب آن آموزش‌هایی به موسسه واگذار شده و برای پوشش دادن آموزش در تهران و استان‌ها مرکز آموزش بازرگانی در سال ۱۳۷۴ تاسیس می‌شود. که از سال ۱۳۸۲ مرکز با گسترش فعالیت‌ها در استان‌ها فعالیت‌های آموزشی را ارائه کرده است.
سالیانه حدود یک میلیون نفر ساعت خدمات آموزشی در مرکز و شبکه نمایندگی‌ها ارائه شده و حدود ۱۰۰ هزار نفر فعال اقتصادی از خدمات ما استفاده می‌کنند و حدود ۵۰۰ هزار نفر فعال اقتصادی در معرض تبلیغات و اطلاعات ما قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد با توجه به اهمیت ارزآوری برای کشور تمرکز مرکز در سال‌های اخیر موضوع صادرات است در سال ۱۴۰۲ تمرکز را روی کالاها گذاشته‌ایم و صادرات محصولات پتروشیمی، مواد معدنی فلزی، تجهیزات پزشکی، محصولات کشاورزی و غذایی، کفش و چرم و موضوعات متعددی تدوین شده است که در سال آینده برگزار می‌شود. همزمان با برگزاری این دوره‌ها تمرکز بر کشورها را نیز خواهیم داشت یعنی تربیت کارشناس بازرگانی برای کشورهای هدف را خواهیم داشت.

در پایان این مراسم گواهینامه‌های اتمام دوره پتروشیمی به آموزش دیدگان اعطا شد.


اخبار مرتبط