گسترش روزافزون شبکههای توزیع و فروش کالا و خدمات و نیز تنوع تامینکنندگان داخلی و خارجی و شیوههای متنوع تامین کالا و خدمات و از سوی دیگر نوسان قیمتها موجب پیچیدگی در فرایند خرید کالا و خدمات شده و مدیریت هزینهها را ضروری می نماید. از اینرو در فرآیند تامین و خرید باید به همپوشانی دقیق عوامل زمان احتیاج به مواد و خدمات، زمانبندی خرید و کنترل جریانهای نقدینگی قابل دسترس برای خرید و نگهداری توجه کامل شود. از سوی دیگر نگهداری و انبارش کالا و مدیریت بر انبارها به منظور کنترل ورود و خروج کالا و محاسبه موجودی کالا و کاهش هزینههای نگهداری کالا از دیگر نیازها و دغدغههای اصلی مدیران سازمانها تلقی میشود. از سوی دیگر اتصال حلقه تامین و تدارک کالا و خدمات به زنجیره ارزش آفرینی سازمان، ضرورت مدیریتی و برنامهریزی دقیق در این حوزه را تشدید میکند. براین اساس پیادهسازی فرآیند مدیریت تامین و خرید بر اساس مدلهای علمی و عملی آزمایش شده با انجام فعالیتهای پشتیبانی و حمایتی در راستای تامین مواد و ملزومات مورد نیاز کلیه بخشهای سازمان از طریق برنامهریزی درخواست و خرید و انعقاد قراردادهای تجاری کوتاه مدت و بلندمدت و نیز با پشتیبانی از عملیات خرید کالا و خدمات و نگهداری و انبارش سبب تسهیل گردش امور جاری سازمان میشود. از اینرو در این دوره به تشریح ابعاد و ملاحظات پیرامون نحوه انعقاد قرارداد، سفارشگذاری و خرید داخلی برای .شرکتکنندگان و مخاطبان دورهها پرداخته خواهد شد