برگزاری کارگاه آموزشی« آداب بین المللی تجارت (در مراودات تجاری)»
با همکاری مرکز آموزش بازرگانی و موسسه مطالعات خلیج فارس
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی :
کارگاه آموزشی« آداب بین المللی تجارت (در مراودات تجاری)» با همکاری موسسه مطالعات خلیج فارس 30 مهرماه در محل تالار مذاکرات بین المللی سازمان صدا و سیما توسط نماینده ویژه تشریفات ایران در سازمان ملل، جناب آقای دکتر بیدارمغز برگزار شد.
نیاز به حضور در بازارهای بین المللی با هدف انجام مراودات تجاری و توسعه کسب و کار، علیرغم نیاز به زیر ساختهای فنی و اقتصادی برای طرفهای مذاکره کننده، قطعاً آداب خاص خود را میطلبد و نیاز به ایجاد ظرفیتهای بسیار ظریف در مهارتهای مذاکره کنندگان اقتصادی (بخش خصوصی و دولتی) است.
در این کارگاه آموزشی که برای اولین بار در تاریخ تجاری ایران، زیرنظر مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت و در سطح استاندارد های بین المللی برگزار شد، سعی شد که تمامی مراحل تشریفات و مذاکرات شبیه سازی شود و مدیران حاضر در رویداد در شرایط شبهه واقعی قرار گیرند و به تمرین حضور در مجامع بین المللی و یا میزبانی از هیاتهای تجاری خارجی بپردازند.
در این کارگاه آموزشی 8 ساعته، واحد های فعال و صاحب نام در حوزه بین المللی همچون گروه مپنا، صندوق ضمانت صادرات ایران، گروه صنعتی زر، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ظریف مصور، شرکت سرمه (ساویز) و.... حضور داشتند و در انتهای کارگاه، گواهینامه های بین المللی از مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت به شرکت کنندگان تقدیم گردید.
سرفصلهای کارگاه به شرح زیر ارائه گردید:
آداب بین المللی تجارت و اهمیت توجه به آنها
تشریفات بین المللی و شیون ملی
احساس نخستین و مدیریت آن
حریم های اجتماعی ، آداب خطاب ، معارفه ، دست دادن و تبادل کارت معرف
آداب سفرهای هوایی بین المللی
آداب میز در صحنه بین الملل
آداب تلفن ثابت و همراه ، پیامک و ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی
آسیب شناسی شخصیتی ، کاربرد زبان بدن و ژست ها در تجارت
دیپلماسی عمومی و اهمیت اعتماد متقابل و شایستگی در روابط تجاری
آیین های رفتاری و تفاوت های فرهنگی در دنیای تجارت