برگزاری کارگاه آموزشی آداب بین المللی تجارت

۰۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۷ و ۰۸ دقیقه |همایش‌ها |اخبار مرکز

برگزاری کارگاه آموزشی« آداب بین المللی تجارت (در مراودات تجاری)»

با همکاری مرکز آموزش بازرگانی و موسسه مطالعات خلیج فارس

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی :

کارگاه آموزشی« آداب بین المللی تجارت (در مراودات تجاری)» با همکاری موسسه مطالعات خلیج فارس 30 مهرماه در محل تالار مذاکرات بین المللی سازمان صدا و سیما توسط نماینده ویژه تشریفات ایران در سازمان ملل، جناب آقای دکتر بیدارمغز برگزار شد.

نیاز به حضور در بازار‌های بین المللی با هدف انجام مراودات تجاری و توسعه کسب و کار، علیرغم نیاز به زیر ساخت‌های فنی و اقتصادی برای طرف­‌های مذاکره کننده، قطعاً آداب خاص خود را می‌­طلبد و نیاز به ایجاد ظرفیت­‌های بسیار ظریف در مهارت‌­های مذاکره­ کنندگان اقتصادی (بخش خصوصی و دولتی) است.

در این کارگاه آموزشی که برای اولین بار در تاریخ تجاری ایران، زیرنظر مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت و در سطح استاندارد های بین المللی برگزار شد، سعی شد که تمامی مراحل تشریفات و مذاکرات شبیه سازی شود و مدیران حاضر در رویداد در شرایط شبهه واقعی قرار گیرند و به تمرین حضور در مجامع بین­ المللی و یا میزبانی از هیات­های تجاری خارجی بپردازند.

در این کارگاه آموزشی 8 ساعته، واحد های فعال و صاحب نام در حوزه بین المللی همچون گروه مپنا، صندوق ضمانت صادرات ایران، گروه صنعتی زر، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ظریف مصور، شرکت سرمه (ساویز) و.... حضور داشتند و در انتهای کارگاه، گواهینامه های بین المللی از مرکز آموزش بازرگانی وزارت صمت به شرکت­ کنندگان تقدیم گردید.

سرفصلهای کارگاه به شرح زیر ارائه گردید:

آداب بین المللی تجارت و اهمیت توجه به آنها

تشریفات بین المللی و شیون ملی

احساس نخستین و مدیریت آن

حریم های اجتماعی ، آداب خطاب ، معارفه ، دست دادن و تبادل کارت معرف

آداب سفرهای هوایی بین المللی

آداب میز در صحنه بین الملل

آداب تلفن ثابت و همراه ، پیامک و ارتباطات از طریق شبکه های اجتماعی

آسیب شناسی شخصیتی ، کاربرد زبان بدن و ژست ها در تجارت

دیپلماسی عمومی و اهمیت اعتماد متقابل و شایستگی در روابط تجاری

آیین های رفتاری و تفاوت های فرهنگی در دنیای تجارت