به گزارش واحد آموزش درون سازمانی مرکز آموزش بازرگانی، دومین دوره حضوری «تربیت مدیر بازرگانی حرفه ای» با هدف تربیت مدیران بازرگانی با مهارت های لازم در امور تخصصی و کاربردی در صادرات، واردات، ثبت سفارش، امور گمرکی و ترخیص کالا، مبانی و روش های پرداخت های بین المللی، بیمه، حمل و نقل و بهره مندی از مزایا و معافیت ها و تسهیلات مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی، با تدریس جمعی از اساتید متبحر و برجسته در حوزه بازرگانی با حضور جمعی از کارشناسان ارشد حوزه بازرگانی شرکت های حوزه تجاری در تاریخ 20 اردیبهشت 1402 راس ساعت 15 با تدریس آقای دکتر سیدحسن افتخاریان با مبحث برنامه ریزی استراتژیک بازار آغاز گردید.
مهارتهایی که در این دوره آموزش داده می شود شامل؛ آشنایی با سازمان های بین المللی و نقش آنها در تجارت جهانی، برنامه ریزی استراتژیک بازار، استراتژی های معرفی و نفوذ در بازار، شبکه سازی بین المللی، ارزیابی رفتار مصرف کننده در بازاریابی بین الملل، نحوه ارزیابی رقابتی، آشنایی با مدیریت سازمان های تجاری و هلدینگ ها، مدیریت صادارت و برندسازی در تجارت بین الملل، مدیریت زنجیره های تامین و ارزش جهانی، تحلیل محیط کسب و کار، مدل های کسب و کار، مدیریت بازاریابی و فروش حرفه ای، قوانین و مقررات تجاری (واردات و صادرات)، ریسک و هزینه در تجارت بین الملل، نقش تجارت الکترونیک در بازرگانی، تهیه و تنظیم قراردادهای بین المللی، مکاتبات تجاری به زبان انگلیسی، مدیریت حمل و نقل و اینکوترمز، تامین منابع مالی و انواع آن در تجارت بین الملل، آشنایی با مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی و فرصت های بازرگانی، مدیریت مسائل امورگمرکی طی 120 ساعت مفید و کاربردی می باشد.
لازم به ذکر است سومین دوره تربیت مدیر بازرگانی حرفه ای در شهریور ماه 1402 به صورت حضوری برگزار خواهد شد. متقاضیان در صورت تمایل به حضور در دوره آتی، با شماره 0218695 داخلی 1 کارشناسان واحد تحقیق و توسعه بازاریابی مرکز آموزش بازرگانی تماس حاصل نمایند.