برگزاری دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی در مرکز آموزش بازرگانی

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷ و ۰۶ دقیقه |اخبار مرکز

مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی(حق العملکاری) به صورت آنلاین و حضوری با حضور مجربترين استاتيد و نخبگان گمركي كشور در تاریخ 27 و 31 شهریور ماه سال 1401 در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی، دکتر علی کریمی افزود: آزمون کارگزاری گمرکی بعد از گذشت هفت سال در آذر ماه 1401 (دومین آزمون در 10 سال اخیر) برگزار خواهد شد و شرکت و قبولی در این آزمون یکی از شرایط لازم برای فعالیت در عرصه ترخیص کالا از گمرک و انجام امور مربوط به ترخیص کالا است.

وی با بیان اینکه فرآیندی که كارگزار گمركي (حق العملکار گمرک) در زمینه امور گمرکی برای ترخیص کالا انجام می دهد کاملا تخصصی است، افزود: نخستین مرحله برای اینکه شرکت کنندگان به عنوان حق العملکار شناخته شوند شرکت در آزمون حق العمل کار گمرکی و قبولی در این آزمون است كه از طرف گمرك جمهوري اسلامي ايران برگزار مي¬شود.

وی تصریح کرد: اهمیت این موضوع در حدی است که مواد 128 تا 132 قانون امور گمرکی مصوب سال ١٣٩٠ و آيين نامه اجرايي همين قانون مواد ١٩٠ الي ١٩٥ به آن اختصاص داده شده است و در چارچوب قانونی صدور کارت حق العملکاری، تمدید و استمرار کار حق العملکار از وظایف و اختیارات گمرک است.

مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دارندگان اين كارت مي توانند به نمايندگي از خود در تمامي گمركات كشور و در رويه هاي مختلف گمركي كارمند داشته باشند و اقدامات و امورات گمركي را به كارمندان خود موكول کرده و خود به عملكرد انها نظارت و موارد را مديريت نمايند.

گفتنی است، متقاضیان برای حضور و کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات برگزاری و محتوای این دوره می توانند با شماره 0218695 داخلی 1 تماس حاصل فرمایند.

جهت ثبت نام دوره آنلاین و ثبت نام دوره حضوری کلیک نمایید.


اخبار مرتبط
۱۹ دی

کارگاه آموزشی صادرات را شروع کنیم (ویژه صنایع غذایی) برگزار شد

کارگاه آموزشی, صادرات, صنایع غذایی

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی: کارگاه آموزشی صادرات را شروع کنیم (ویژه صنایع غذایی) در …

ادامه مطلب
۱۷ اسفند

کارگاه آموزشی راهکارهای اجرایی و سریع صادرات به فرانسه

کارگاه, راهکار اجرایی, صادرات, فرانسه

کارگاه آموزشی راهکارهای اجرایی و سریع صادرات به فرانسه (با رویکرد بازار خرده فروشی) به گزارش روابط …

ادامه مطلب
۰۹ اسفند

سمینار آموزشی صادرات و سرمایه گذاری در عراق 2019

مرکز آموزش بازرگانی, سمینار, صادرات

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش بازرگانی : سمینار آموزشی صادرات و سرمایه گذاری در عراق 2019 در …

ادامه مطلب